Sunday, March 18, 2012

Macam-macam ada

Teringat-ingat kelmarin makan nasi kerabu; kira dalam seumur hidup ni baru dua kali makan. Memang cccedap sehingga menjilat semua jari (terima kasih en ayam). Arini nak perkenalkan sesiapa yang tak pernah perasan kewujudan nasi kerabu (ada ke orang tak pernah tau).


Tuh dia..nasi berwarna biru ini biasanya di temani keropok, ikan kembung bersalut tepung, budu, sambal kelapa goreng, ulam dan telur masin..wallaaaaaa....di makan bersama solok lada pun sodap.


Ok sekarang kita mai tengok nasi apa lagi yang biasa saya makan....


Waaaa Nasi lemak. Sedapnyaaaa terliur ni.  Di makan dengan sambal udang ke sambal petai ke sambal kerang atau rendang. Nyum nyum.


One of my favourite. Nadi dagang. Ada orang makan dengan ikan kayu atau ikan tongkol. Ada jugak makan dengan ayam. Mana-mana pon sodap.



Emmmm yam yam...Nasi Ayam. Kalau kat Senawang. Ada sebuah restoran ni Restoran Kak Ana lotak lotak abih. Sodap nasi ayam dio. Nasi ayam rumah saya pun sodap he he he


Nasi beriyani gam mariiiiiii.....Manyak cedapppp


Nasi putih..kot ada yang tak tahu hehe...boleh di makan dengan berbagai-bagai jenis lauk. 


Nasi ulam...sedap jugak nasi ni tapi kena cari bermacam-macam daun daaaa


Emmmmm nasi minyak...baru lepas makan kat umah orang kahwin.


Banyak lagi nasi-nasi yang ada di malaysia ni. Tapi saya tau yang di atas tu jer huhu. Tak per tak per nanti saya cuba mendalami nasi yang lain ye di lain waktu yang tidak sama hehehh...adiosss



2 comments:

  1. 1 lagi jenis nasi,nasi goreng..lagi sodap..

    ReplyDelete
  2. hehe..okok nanti kita update plak nasi goreng..

    ReplyDelete