Sunday, November 28, 2010

PERINGATAN



1400 tahun yang lalu, Nabi Muhammad S.A.W menyentuh berkaitan kewajipan menjaga hak wanita tetapi malangnya semakin ramai yang menzalimi wanita dan ramai pula WANITA SENDIRI YANG RELA MARUAH MEREKA DILACURKAN DENGAN MENDEDAH AURAT DAN BERGAUL BEBAS SEHINGGA KEADAAN AKHLAK SEMAKIN PARAH. 


Cuba anda imbas kembali kedatangan Nabi Muhammad S.A.W pembawa rahmat kepada sekalian alam,maka jasa baginda terhadap golongan wanita begitu banyak antaranya Nabi Muhammad S.A.W berjaya menukar pandangan masyarakat yang dulu menganggap wanita setaraf dengan syaitan, binatang, hamba abdi kepada kedudukan yang mulia. 


Penghinaan terhadap pesanan Nabi Muhammad S.A.W turut dilakukan ketika Festival Busana Muslim di Monte Carlo 9 Ogos lalu di mana kebanyakan yang terlibat sebagai peganjur adalah beragama Islam. 


Pertunjukan itu bukan sahaja tidak menutup aurat dengan sempurna malah menghina Nabi Muhammad S.A.W kerana mereka berpakaian seksi dan menamakannya sebagai Islam seolah-olah meghalalkan apa yang jelas diharamkan oleh Allah demi menjaga hati musuh Islam. 


Mereka yang terlibat belum lagi memohon maaf secara terbuka kepada seluruh umat Islam sehingga hari ini. Mereka sepatutnya takut kepada Allah S.W.T dan azabnya yang begitu dahsyat disamping malu kepada masyarakat barat sendiri yang mula merasai bagaimana pakaian seksi dan menjolok mata boleh menyebabkan masalah kerosakan akhlak dan merebaknya kes jenayah. 


Kita dapat baca berita terbaru di mana ada sebuah Bandar persisiran pantai di Itali akan menyaman sehingga RM 2000 kepada mereka yang memakai skirt pendek atau menjolok mata sedangkan kita di sini rasa malu dan rimas menutup aurat. 


Bagaimana di Negara Malaysia?Jika berpakaian skirt pendek, tidak akan dikenakan saman malahan kerajaan mengalu-alukan budaya seksi di akhir zaman.….Malulah anda semua, di Negara Itali sudah ada undang-undang ini tetapi di Malaysia langsung tiada apa-apa perubahan.


Apa yang lebih malang, jasa Nabi Muhammad 
S.A.W seperti dilupakan apabila berlakunya penghinaan terhadap Islam sewaktu Islamic Fashion Festival (IFF) yang diadakan di Malaysia. 


Orang-orang beriman, berperang pada jalan Allah S.W.T. dan orang-orang yang kafir (munafik,golongan yang tidak mempelajari & menghayati isian Al-Quran dan As-Sunnah sepenuhnya dan golongan seangkatan dengannya) berperang jalan taghut (pengikut syaitan). Maka perangilah kamu pengikut syaitan, kerana sesungguhnya
tipu daya syaitan itu teramat lemah. [SurahAn-Nisaa,ayat 76]





No comments:

Post a Comment